Himmel och helvete

Som alla vet så är jag (Petra) sjuk. Igår åkte vi till doktorn igen då det inte blivit bättre. Den här doktorn var generationen yngre och hade mer koll på läget. Nu har jag tydligen skabb som jag antagligen fått från ett par katter som bodde i vårt rum och på våran terass under veckan på Gili. Jag har ätit totalt 50 piller under 5 dagar mot fel sjukdom medan dom små djuren bara blivit fler och fler. Så äckligt. Jag är så jävla förbannad vill fan stämma PhiPhis äckeldoktor. Mår skit och vill försvinna ur min egen kropp som jag håller på att klia sönder.
Har gråtit och skrikit och jag är så jävla glad att Frida är här hos mig. Man känner sig så jävla ensam och utelämnad när man har så ont så det flimmrar i ögonen och man får svimmattacker och man är på andra sidan jorden där läkarna fattar nada och kan prata lika bra engelska som min mormor. Nej mormor är fan bättre.

"Sjukdomen orsakas av ett kvalster, det cirka 1/2 mm stora skabbdjuret Sarcoptes scabiei, som gräver sina gångar inne i huden. Skabbgångarna finns företrädesvis mellan fingrarna samt på händer, underarmarnas insidor, lårens fram- och insidor, stjärtpartiet samt genitalregionen. Hos människor är typiska sympton svår klåda på hela kroppen, centimeterlånga tunnelliknande strukturer framför allt på fingrar, händer och fötter, samt rödaktiga inflammationsaktiga bölder på huden över hela kroppen. Skabbdjuret gräver in sig in under huden över hela kroppen. Skabbdjuret gömmer sig oftast under dagstid under huden, äggen läggs under huden då människan är i viloläge, oftast på natten. Detta skapar mycket distinkt punktartade eksem och klåda. Det är vanligt att skabbsjuka river upp bölderna med naglarna så att blödningar uppstår pga klådan. Detta bör dock undvikas, eftersom skrapandet sprider äggen och resulterat i att det infekterade hudområdet växer fort."
Jag funderar på att åka hem tidigare då den här skiten är ett jävla pisshelvete då jag inte kan sova, sitta eller gå. Aptit har jag inte heller och alla som känner mig vet att då är det fan allvarligt. Mitt i detta helvete har vi dock våra himmelska stunder och vi försöker njuta av paradiset mellan doktors och apoteksbesöken. Igår fick jag till och med en fin läderväska att ha alla mina mediciner i från killen på apoteket då vi varit där varje dag sen vi kom till Ao Nang. Rabatt får jag också så vi får vara glada åt det lilla. Kanske skulle öppna ett litet stånd och sälja billiga mediciner på gatan. Stå och skrika på turisterna. Använda min jobbiga röst till nånnting vettigt. Ja jag är bitter. Men det går över. Saknar mamma. Saknar pappa. Saknar bror. Saknar alla mina vänner. Saknar en dokor som kan hjälpa mig.




Kommentera inlägget här
Postat av: Anonym

2011-04-11 @ 08:08:58
Postat av: Mamma Lisa

Stackars, stackars dig Petra! Hoppas verkligen att du blir bättre snart, det är ju helt hemskt vad du får utstå. Du kommer att gå starkare ur det här, kom ihåg det. Ni blir båda starkare. Klen tröst förstås men ändå något.Vilken tur att ni har varandra!

Ni har i alla fall en fantastisk färg på kroppen!

Puss o kram! Jag tänker jättemycket på er!

2011-04-11 @ 08:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0