Mardrömsresan

Mardrömsresan bestod av fyrtio timmar utan sömn på flyg båt buss och bil för att ta oss tillbaka till Thailand från Gili öarna utanför Lombok, Indonesien.Vi gick upp vid sex, åt en bananpannkaka och tog sen båten över till Lombok, sen buss genom hela ön, sen färja till Bali. På Bali satt vi på en buss hur länge som helst tills vi kom till slutstation. Där tog vi taxi till flygplatsen, vi var framme där typ 16, flyget gick 22 till Jakarta (indonesiens huvudstad), framme 23. Skulle ta flyget till Kuala Lumpur i Malaysia kl 05.
Vi träffade två svenska tjejer på flyget som skulle ta ett flyg vid samma tid så vi umgicks med dem. Eftersom flygresorna var så korta hade ingen sovit nånting och alla var helt borta i huvudet. Vi la oss alla i en hög på golvet mellan två bänkar och sov i två timmar innan vi checka in. Det var inte skönt men nödvändigt. Sen åkte vi, kom fram runt 08, hade inte sovit nånting på planet. I KL fick vi lov att byta(!) flygplats, förjävla drygt, så vi åkte taxi i en timme. Väl framme satte vi igång att vänta på flyget till Kho Samui som gick 13.35. Tröttheten hade övergått till yrsel typ, kunde inte sova nånstans så vi bara gick runt. Flygresan tog 3 timmar, halvsov lite. Väl framme tog vi en minibuss till hotellet, var framme typ 17.30 och då hade bokningen krånglat så en fick sova själv i en bungalow.. as drygt.
Vi hade ingenting, inget vatten inget att äta, så vi tog en taxi till ett varuhus. Det var skitstort och vi gick runt där ganska länge, köpte allt nödvändigt. Åt nudlar och sen åkte vi tillbaka typ vid 20.00. Kommer typ inte ihåg vad vi gjorde då, var så jäkla borta i huvudet. Vi drack lite rödvin på balkongen för att lugna ner oss lite och bli lite trötta i ögonen, somnade i sängen typ kl 00.00 40 timmar senare.

Kommentera inlägget här
Postat av: Anonym

trodde ni åkte på en drömresa och inte enm mardrömsresa